وبلاگ آموزش فیزیک

در این وبلاگ تازه های دانش فیزیک و مطالب مفید آموزشی ارایه می گردد

وبلاگ آموزش فیزیک

در این وبلاگ تازه های دانش فیزیک و مطالب مفید آموزشی ارایه می گردد


سال 2005 میلادی، سال جهانی فیزیک  
سال 2005 میلادی صدمین سالگرد تولد نظریه نسبیت انیشتین است. به همین مناسبت این سال با پیشنهاد انجمن فیزیک اروپا (EPS) و تصویب مجمع جهانی فیزیک محض و کاربردی (IUPAP) سال جهانی فیزیک (WYP) نام‌گذاری شده است. سال 2005، سال بزرگ‌داشت جهانی فیزیک و اهمیت آن در زندگی روزمره  ماست. این‌‌که فیزیک فقط سرگرمی نیست بلکه نقش مهمی در توسعه علم و تکنولوژی و همچنین تاثیر زیادی بر جامعه دارد. هدف از برگزاری سال جهانی فیزیک بالا بردن سطح آگاهی عمومی در مورد فیزیک و علوم فیزیکی است. اعلام سال جهانی فیزیک به دنبال سال جهانی ریاضیات در سال 2000 به انگیزه ارتقای وضع موجود ریاضی و فیزیک در جامعه بین‌المللی صورت گرفته است.
سال 2005 صدمین سالگرد «سال معجزه‌آسای انیشتین» است. او در سال 1905 سه نظریه بنیادین‌اش، که تاثیر مهمی بر فیزیک مدرن داشت را ارائه نمود و با ارائه این سه نظریه، بستر تحقیقات علم فیزیک را برای سال‌های متمادی بنا نهاد. در این سال، جشنی برای بزرگداشت انیشتین و تاثیر او بر زندگی در قرن بیست و  یکم  تدارک دیده شده‌است. برگزاری مراسم سال جهانی فیزیک تلاشی جهانی است.
با اعلان سال 2005 به عنوان سال جهانی فیزیک مردم سراسر جهان در برگزاری بزرگداشت فیزیک و اهمیت آن در زندگی روزمره متحد می‌شوند. جامعه فیزیک آمریکا به کمک انجمن فیزیک آمریکا (American physics society) و انجمن معلمین فیزیک آمریکا (American Association of physics teacher) و... برای برگزاری سال جهانی فیزیک تلاش می‌کنند. موضوع و درون‌مایه منتخب این نهادها برای سال جهانی فیزیک «انیشتین در قرن بیست و یکم» است.
 

 
با گسترش حوزه این پروژه بین‌المللی، برنامه‌ها توسط گروه‌های مختلفی از مردم، معلمین، دانشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، انجمن‌های عمومی، موزه‌های علم و ... سازماندهی می‌شود. شما می‌توانید با برنامه‌ریزی درست، طرحی اجرایی برای بزرگ‌داشت سال جهانی فیزیک داشته باشید. شما برای این کار محدودیتی ندارید.
ارائه طرح و برنامه‌ریزی برای بزرگداشت سال جهانی فیزیک نه تنها برای شما بلکه برای سازمان و انجمن شما مفید است. یک طرح WYP می‌تواند راهی برای جذب سرمایه و حمایت‌های مالی، بهبود مهارت‌های ارتباطی اعضا، تحکیم پیوند اعضا با سازمان... و مهم‌تر از همه الهام‌بخش دانشمندان نسل‌های آینده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه اجرای برنامه‌های این سال و نحوه شرکت در آن‌ها می‌توانید به پایگاه اینترنتی که خاص این سال طراحی شده است به آدرس زیر مراجعه نمایید.
www.physics2005.org
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.